Неділя, 19 Травня, 2024
Home Blog Page 4

Як стати програмістом у місті Дніпро?

0

Робота програмістом завжди вважалась престижною та високооплачуваною. В останні роки молодь Дніпра все частіше тримає курс на освоєння цієї професії. Також перекваліфіковуються вже й не такі молоді люди, бо освоїти програмування може кожен. Щоб бути фахівцем не треба навіть мати вищу освіту. Далі на dnepr-future.com.ua.

Спершу епідемія коронавірусу, потім війна продемонструвала, що IT індустрія постраждала найменше. Все тому, що програмісти можуть працювати віддалено.

Попит на програмістів

Останнє десятиліття в Дніпрі зріс попит на кваліфіковані кадри програмістів. Стати таким робітником та знайти роботу не важко, бо компанії міста постійно шукають працівників. Для того, щоб бути висококласним спеціалістом навчатись треба постійно, тому що нові інструменти та технології з’являються щодня. Вивчення нового допоможе просуватись кар’єрними сходами.

Джерело: pixabay.com

Варіанти навчань

В Дніпрі є безліч варіантів, де можна освоїти професію програміста. Ці всі варіанти є платними, але дніпряни можуть шукати й безкоштовні курси. Обрати можна від навчання в університеті до курсів програмування. Для тих, хто просто хоче змінити сферу діяльності варто звернути увагу на навчання в комп’ютерній академії “IT STEP”. Такий курс розрахований на поглиблення знань початківцям та можна навчитись працювати зі складними проєктами, тим самим збільшивши свою вартість як фахівця. Такі курси в Дніпрі може пройти кожен.

Для школярів 6-16 років працює не одна школа програмування, зокрема IT школа “СМАРТ”. Це позашкільна освіта, яка направлена на розвиток у дітей цифрової грамотності, поглиблення знань про роботу бізнесу, розвиток навичок спілкування та управління собою. Все це в майбутньому допоможе дітям бути успішними фахівцями в IT сфері. Тут навчання відбувається в малих групах, є теорія та практика, можливість працювати в команді. Також на всіх курсах дітей вчать функціональних можливостей ПК, основам системного адміністрування, освоєнню онлайн-сервісу GOOGL. Діти також отримують навички користування пошуковими системами, кібербезпеки, програмування Pyton.

Дуже подобається дніпрянам очне та онлайн навчання від “ORT DNIPRO”. Це курси для початківців, які хочуть розібратись з програмуванням. Кожен повинен пройти шлях від основ до запуску свого проєкту. Дуже добре, що є домашні завдання, так можна закріплювати вивчений матеріал.

Джерело: pixabay.com

Оскільки Дніпро є мегаполісом, то й можливостей в місті є багато. Це стосується навчання, практики та пошуку роботи. Також з платних варіантів можливе навчання у персональних репетиторів Дніпра. Таких спеціалістів у місті є досить багато, вони пропонують свої послуги на різних платформах. Можливо таке персональне навчання пришвидшить процес входження в професію. Саме з репетитором людина швидше зрозуміє, чи зможе взагалі реалізувати себе в цій сфері.

Особисті якості для роботи програміста

Дніпрянам не варто забувати, що в роботі програміста спеціаліст повинен мати базові якості, які допоможуть йому в роботі. Мова йде про стресостійкість, тому що може трапитись ситуація, коли програміст застрягає в процесі написання коду або код взагалі не запрацює. При цьому треба вміти продовжувати роботу й знаходити помилки.

Також в роботі програміста не можна без креативності, бо процес полягає в тому, щоб бачити проблему під різними кутами й знаходити креативне рішення за допомогою коду. Тобто, здатність розв’язувати проблеми має велике значення. Важлива й самодисципліна, бо програміст зазвичай працює один і часто вдома. Навіть якщо в людини немає робочої зони, то все одно треба бути включеним в роботу.

Також програміст повинен мати логічне мислення, бо треба швидко знаходити відповіді на питання, спокійно розмірковувати, шукати рішення логічним та аналітичним шляхом. Такі якості вирізняють хорошого спеціаліста.

Як у Дніпрі з’явився перший комп’ютер?

0

В сучасному світі дніпряни не уявляють свого повсякденного життя без різноманітних девайсів. Це стосується і комп’ютерів. З роками вони переформатувались в легкі, сучасні та потужні пристрої, які потрібні кожному. Багато хто ще може згадати своє дитинство та юність без комп’ютера, але тепер роботу та життя без нього просто не уявляє ніхто. Далі на dnepr-future.com.ua.

Історичне минуле комп’ютера

Стрімкий розвиток цифрової обчислювальної техніки почався в 40-х роках XX століття, коли електроніка та мікроелектроніка стали технічною базою, а основою для розвитку ЕОМ стали досягнення штучного інтелекту. Перший відомий механічний обчислювальний пристрій з’явився у 1642 році — “паскаліна”, шести або восьми розрядний пристрій на зубчатих колесах, розрахований на віднімання та додавання десяткових чисел. У 1673 році з’явився “арифметичний прилад” Готфріда Вільгельма Лейбніца. Завдяки цій машині можна було множити й ділити величезні числа.  

Джерело: pixabay.com

Йшли роки, наука не стояла на місці й в 1870 році математик Джевонс зміг сконструювати “логічну машину”, яка механізувала найпростіші логічні висновки. Конструкторами логічних машин у дореволюційній росії стали Олександр Щукарєв та Павло Хрущов, які працювали в навчальних закладах України. Саме Щукарєв відтворив машину Джевонса, але вона не збереглася. Завершальні роботи у створенні перших ЕОМ у 1949-1952 роках поставили науковці Англії, Радянського Союзу та США, які створили ЕОМ із програмою, що зберігалась у пам’яті.

Основоположником IT в Україні й Радянському Союзі був В. М. Глушков, який заснував відомий Інститут кібернетики НАН України. У 1951 році перший комп’ютер створили у нашій країні й назвали “МЭСМ” під керівництвом Сергія Лебедева.

Поява комп’ютерів у Дніпрі

Достеменно невідомо дату, коли саме перший комп’ютер поставили на стіл дніпрянам, але можна прочитати, що початок роботи в цій сфері йде з наукових кафедр при університетах, підприємств, наукових спільнот. Наприклад, у 1976 році почали широко впроваджувати обчислювальну техніку у виробництва Придніпровського регіону. Кафедра ЕОМ В Дніпровському національному університеті імені Олеся Гончара була однією з перших в Україні за цим напрямком. Далі Обчислювальний центр у 1961 році з’являється у Дніпропетровському національному університеті залізничного транспорту імені академіка В. А. Лазаряна. Тоді Міністерство шляху сполучення ухвалило рішення про виділення ДІІТу першої ЕЦОМ “Урал-1”.

Джерело: pixabay.com

З роками додавались нові установки ЕОМ “Урал-3”, “Мінськ-32”, “ЄС-1020”, “Comparex”, які вирішують завдання динаміки та міцності рухомого складу, складають графіки електрифікації дільниць Кривбас-Донбас, виконуються роботи Придніпровської залізниці з оптимізації планів перевезень. Також різні види примітивних за сучасними мірками ЕОМ впроваджуються на промислові виробництва.

Сучасне життя

На початку 90-х років XX століття в Дніпрі з’являється реклама персональних комп’ютерів, недоступних тоді для простих людей. На український ринок вони найчастіше потрапляли з США. У 2002-2003 роках також стався бум на ПК вітчизняного виробника. Комп’ютери збирали з окремих компонентів. При наявності комп’ютера дніпряни бажали й вихід в Мережу. Якщо говорити про всю країну, то у 2004 році “Укртелеком” мав 200 000 інтернет-абонентів, то вже у 2006 році — 613 000. Найпростіше придбати техніку та провести інтернет було людям в Дніпрі, а не в дотичних селищах та селах.

В теперішній час комп’ютерами дніпрян не здивуєш, а найбільш активний розвиток йде шляхом нарощування роботи вбудованого штучного інтелекту. Комп’ютери стали незамінними помічниками людини в інтелектуальній діяльності та головним технічним засобом інформаційних технологій.

“Китайська стіна” Дніпра: історія найдовшого будинку міста

0

Кожний, хто хоча б раз в житті їхав проспектом Перемоги, не міг не звернути увагу на цю незвичайну будівлю, що мов довга стрічка тягнеться узбіччям вздовж траси. Багатоквартирний будинок, який містяни називають “Китайською стіною”, є однією із візитівок Дніпра. Далі на dnepr-future.com.ua.

Будинок випередив свій час та став чи не найпершим хмарочосом міста – він з’явився на проспекті Героїв ще 50 років тому. І тоді, і сьогодні цю неординарну споруду часто порівнюють зі справжньою китайською стіною імператора Цінь Ши Хуан-ді. 

Історія створення 

Цей тридцятиблочний дев’ятиповерховий будинок на 1080 квартир з’явився у 1974 році. Довжина від першого до останнього під’їзду сягає 850 метрів, і щоб подолати цю відстань, необхідно проїхати три тролейбусні зупинки. “Китайська стіна” — унікальний будівельний проєкт, цей будинок є одним з найдовших не лише в Україні, а й у світі. 

Не дивлячись на дивовижні розміри, будівництво продовжувалось лише два роки. Будинок в стилі “брежнєвського мінімалізму” відрізняється від інших не лише масштабами, а й плануванням квартир. На верхніх поверхах розташовані дворівневі квартири, на кшталт пентхаусів. Таке незвичне планування обумовлене додатковим майданчиком над машинним відділенням ліфту. В кожному під’їзді є дві такі квартири. 

“Китайську стіну” будували поступово, під’їзд за під’їздом. А згодом навколо будинку почала “наростати” необхідна житлова інфраструктура: будувалися школи та дитячі садки, відкривалися магазини, прокладалися маршрути для міського транспорту, з’являлися парки та ігрові майданчики. 

Станом на 2015 рік в цьому будинку на проспекті Героїв проживало близько 3100 людей. Через те, що сьогодні багато квартир на перших поверхах використовується в якості офісних приміщень, скласти достовірну статистику доволі непросто. Але “Китайська стіна” й сьогодні залишається жвавим мурашником, про що свідчить велика кількість людей у дворах і машин у паркувальних кишенях. 

“Китайська стіна” стане європейською 

За 50 років свого існування будинок жодного разу не підлягав ремонту. Місцеві жителі неодноразово скаржилися на аварійний стан комунікацій та самої споруди, і минулого року їхні прохання про ремонт були почуті. Наразі в планах міської влади є масштабне оновлення “Китайської стіни”. 

В рамках програми реконструкції планується зробити наступне:

  • повністю замінити стару каналізацію на нову;
  • прокласти нові труби холодної та гарячої води;
  • відремонтувати під’їзди;
  • полагодити міжпанельні стяжки;
  • замінити вуличне освітлення;
  • замінити комунікації на ділянках, де це справді потрібно.

Будівельні роботи вже почалися минулого року та тривають і досі. На сьогодні мешканцям “Китайської стіни” не лише замінили комунікаційні мережі, а також розширили під’їзні доріжки та додали нові паркувальні місця, встановили каналізаційні решітки, відремонтували вхідні групи та оновили міжпанельні шви. 

Стараннями місцевої влади “Китайська стіна” поступово набуває вигляд типової європейської споруди. Але навіть попри ці метаморфози найдовший будино міста все одно залишається однією із найвпізнаваніших будівель Дніпра. 

Історія винахідника Дніпра Євгена Репеті

0

Всі знають, що на розвиток суспільства впливають винаходи та відкриття. Якщо говорити про місто Дніпро, то в процвітанні мегаполіса теж велике значення мають нові проєкти та знахідки. В таких подіях був залучений Євген Репетя, як спеціаліст евристичного проєктування ракетно-космічних комплексів. Саме він зміг розробити та здійснити програму наукового винахідництва при проєктуванні ракетно-космічних комплексів. Далі на dnepr-future.com.ua.

Кожне складне питання при створенні ракетної техніки вирішують вчені, інженери, винахідники. Саме Євген Репетя запропонував цікаву методику винахідництва та його реалізацію. Винахідництво в КБ “Південне” перейшло практично в наукову течію Репеті.

Дитинство та юність вченого

6 травня 1937 року у Харкові народився Євген Репетя. Він завжди згадує, коли в школі вчителька запитувала, ким хочуть стати учні, то відповідав, що буде створювати науку. Після школи вступив до Ленінградського воєнно-механічного інституту на конструкторський факультет. В студентські роки проявилась його принциповість, вимогливість, незалежність та майстерність захопити людей ідеєю. У 1959 році він приїхав на переддипломну практику до КБ “Південне” й хлопця прийняли на роботу інженером проєктного відділу.

Джерело: dnipro.libr.dp.ua

Репеті полюбилось місто Дніпро та КБ “Південне” й після практики він вирішує далі працювати у головному проєктному відділі над створенням зразків ракетно-космічної техніки. Керівництво побачило якості нового фахівця та призначили його відповідати за організацію винахідницької діяльності у відділі.

У 1961 році його обрали головою Ради Всесоюзного товариства винахідників і раціоналізаторів підприємства. Євген Репетя створив у КБ “Південне” структуру Ради, яку побудували за виробничим принципом, залучивши всі передові знання та можливості колективу. Він додав “проєктну” модель у роботу всіх підрозділів конструкторського бюро. Новостворена Рада почала активно працювати з навчання активу осередків товариства в професійних школах, інститутах з винахідництва, розвиваючи спеціальне мислення.

Розвиток винахідництва

В період роботи інженерно-технічних працівників Ради було створено громадський канал управління винахідництвом. У 1966 році запропонували створити патентно-дослідний відділ і М. К. Янгель вже 18 квітня 1967 року підписав наказ про створення нового підрозділу в структурі підприємства.

Джерело: dnipro.libr.dp.ua

З 1991 року Євген Репетя працював начальником патентно-дослідного відділу КБ “Південне”. Його головним завданням було розв’язання питань, які пов’язані із проблемами охорони, захисту та комерції об’єктів інтелектуальної власності. Це був зоряний час для винахідників. Репетя зайнявся пошуком нових форм, щоб втілювати ідеї винахідницької творчості. На підприємстві зростили 2500 винахідників, які створили 8000 винаходів, а понад 3000 впровадили у вироби КБ та інших галузях.

Наукова діяльність

У 1971 році вчений вступив до аспірантури ДДУ на фізико-технічний факультет заочно й через 4 роки закінчив аспірантуру. Репетя завжди мріяв створити щось нове. 6 листопада 2001 року створили Регіональну суспільну “Академію досліджень та винахідництва”. Вона сприяла впровадженню винаходів її членів в соціальні, економічні, науково-технічні та інвестиційні програми. Євген Репетя став президентом Академії й проводив засідання у патентно-технічному відділі ДОУНБ.

Робота з винаходами при створенні об’єктів техніки породила нове вчення, яке він назвав “Евронавтика” — наука пілотування думок. Офіційного визнання воно не має, але все можуть “делегувати” для затвердження статусу. Винахідник вже на заслуженому відпочинку, займається написанням книги про свою роботу й друзів-однодумців.

Історія телефонного зв’язку у Дніпрі

0

Як швидко з кожним роком змінюється час і звички людей. Дніпряни звикли до зручностей, які стосуються не тільки побуту, а й високих технологій. Мова йде про телефонний зв’язок та його сучасні можливості. Є люди, які ще пам’ятають старий, добрий стаціонарний телефон, який витіснив з часом його мобільний наступник. Це було логічним продовженням життя зв’язку, без якого вже не може уявити себе жодна людина. Далі на dnepr-future.com.ua.

Історичні моменти

Зародження телефонного зв’язку у Дніпрі (Катеринославі) завжди пов’язують з Павлом Голубицьким, якого вважають батьком телефонів. У 1884 році поліцмейстер І. С. Миклашевський позвав П. М. Голубицького до міста, щоб той облаштував телефонну мережу між поліцейськими частинами, які розташовані далеко від міського поліцейського управління.

Джерело: pixabay.com

Коли вже мережу налагодили Катеринослав внесли в розряд європейських міст. У 1891 році телефонний зв’язок в Катеринославі був між будинком та магазином купця Олексієнко. У 1892 році телефонний зв’язок в місті зробили між будинком купця Хохловкіна та пивоварним заводом. У 1893 році в місті лінією з’єднали два його магазини. Так на 1894 рік відомчих та приватних телефонів у місті було близько 60. Їх замовляли місцеві підприємці, а облаштування проходило тільки з дозволу Головного управління пошти й телеграфів.

Швидкий обмін даними

Перший телефон в місті був символом “золотого віку”, бо в кінці XIX століття Дніпро переживав “індустріальний бум”. Населення міста збільшилось у два рази, тому попит на новомодний винахід був шаленим. У 1894 році провели експеримент, де писали на облік всіх охочих встановити телефон. Серед таких людей навіть виявились ті, котрі вже мали відомчі телефони (губернатор, поліцейські, залізнична дорога, завод), 41 людина підприємницької еліти, для яких це була необхідність.

19 (31) серпня 1895 року почали будувати телефонну мережу в Катеринославі й закінчили її 24 листопада (6 грудня) 1895 році. Начальник поштово-телеграфного округу відправив телеграму, де відзвітував про приєднання 45 абонентів.

Вже через місяць після початку користування зв’язком кількість таких абонентів в місті вже дійшло до 101 людини. Перша телефонна мережа мала один комутатор системи “Еріксон”, який був розрахований на 100 номерів з повітряними лініями. Першу телефонну станцію розмістили в маленькому флігелі у дворі старої забудови “поштово-телеграфної контори”. Це була ліва сторона сучасної головної забудови Поштампа.

Джерело: pixabay.com

Телефонні лінії йшли містом і їх протяжність була 22 кілометри. Їх кріпили на дерев’яні стовби, пофарбовані сірою фарбою. Від станції лінії йшли по дві сторони проспекту Дмитра Яворницького до Соборної площі, і по одній стороні до вокзалу, і далі до Дніпровського металургійного заводу.

Якість телефонного зв’язку

Абонентська плата за телефон для приватних осіб була 60 карбованців, для підприємств 75 карбованців. В архівах історії є унікальні дані за кількістю розмов за перший місяць роботи лінії. Найбільше розмовляли поліцейські, далі йшла міська управа, потім аптекарський магазин й міський банк.

У 1898 році вже було 324 абоненти, а у 1904 році — 494 абоненти. У зв’язку з цим мережу розширювали, збільшуючи пропускні можливості ліній. За ці роки в місті з’явилась електрика та трамвай, тому старі лінії вже не могли забезпечувати якісний зв’язок. В нотатках є відомості, що губернатор скаржився на його якість, бо шум трамвая було чутно так сильно, що це унеможливлювало розмову.

Губернатор просив передати телефонну станцію до органів міського самоуправління — Міської Думи та Управи, сподіваючись на те, що вони профінансують реконструкцію. Поштово-телеграфна контора сама забажала проводити реконструювання, яке завершилось у 1916 році. Нову станцію розмістили на тому ж місці, але в новій забудові, яку збудували поруч. Там встановили 9 комутаторів на 150 номерів й пізніше додали ще 12. Також добудували нові повітряні лінії. Після реконструкції кількість абонентів в Катеринославі зросла. У 1910 році їх було 935 осіб, а вже у 1916 році — 2611 абонентів.

Історія трамваю у місті Дніпро

0

В певний період часу, коли Дніпро ще був Катеринославом, з розширенням міста треба було облаштовувати зручні й недорогі способи сполучення. Містяни потребували різних видів транспорту, тому були вимушені думати про створення трамвая. Першу лінію трамвая збудувало Анонімне бельгійське товариство, тому його й назвали “Бельгійський трамвай”. Далі на dnepr-future.com.ua.

Сторінками історії

12 травня 1895 року Міська дума посприяла пропозиції комісії з устрою електричного трамвая в місті щодо концесії на його будівництво Анонімному бельгійському товариству. 3 червня 1856 року управа міста та І. Файн, який представляв товариство “Центральна компанія залізниць і трамваїв” в Парижі, був укладений договір на будівництво та експлуатування електричного трамвая на 40 років. На наступний день на Озерній площі губернатор Д. М. Мартинова, міський голова І.Г. Грекова, діячі міста урочисто заклали цеглинку будинку центральної станції трамвая.

Джерело: dnipro.libr.dp.ua

Створенням трамвая та його першим директором був О. Г. Коган, інженер. Маршрут трамвая простягався від вокзалу до Соборної площі й мав 3 бічні гілки: вокзал — Йорданська, пристань — Базарна, Олександрівська — Базарна. З самого початку робіт було багато перешкод. При проведенні труб водогону натрапили на суцільні скелі й треба було отримати дозвіл на застосування вибухівки. Такі процеси дуже затягували роботи на землі, а ще ж була робота на річці. Від низьких температур тріскалися труби, їх довелося діставати й замінювати, але тут роботи обмежували плавуни й осідання ґрунту.

Дорогами займалось німецьке акціонерне електричне товариство “Шуккерт і Ко”. З міста Леньяно з Італії доставили парові машини фірми Франка Тозі. Електричне облаштування дороги потребувало проведення багатьох дій, що робив фахівець-електротехнік інженер Ван-Флоттен. 14 червня 1897 року перший трамвай почав їздити Дніпром (Катеринославом). В сучасності це перший маршрут. За перше півріччя він зміг перевезти понад 2 млн людей.

Розширення трамвайної мережі

Вже розбудова другого електричного трамвая в Україні була дуже дорогою, бо одна верста обходилася 100 000 карбованців, але це згодом виправдалось щорічним прибутком. 24 квітня 1898 року уклали акт про прийняття містом майна електричного трамвая, який збудувала компанія “Центральна компанія залізниць і трамваїв”. Головою комісією був Я. Гололобов.

Товариство “Центральна компанія залізничних доріг та трамваїв” у 1898 році перейменували на анонімне товариство “Катеринославський трамвай” у Брюсселі.

Джерело: dnipro.libr.dp.ua

У 1899 році дирекція Бельгійського трамвая змогли виготовити 25 золотих жетонів для безкоштовного проїзду. Такі жетони були виділені людям, від яких залежав подальший розвиток трамвайної розбудови. У 1902 році почалася розробка проєкту другого міського трамвая. У 1903 році місту дали дозвіл на облігаційну позику, яка була потрібна на будівництво трамвая. У 1905 році таке будівництво розпочалося. Через рік маршрут було відкрито, а проїзд коштував 2, 3, 5 копійок й залежав від відстані проїзду. Безкоштовно їздили тільки чини поліцейського нагляду й поштово-телеграфні розносцям.

У 1909 році на маршруті було 30 моторних та 6 причіпних вагонів. За рік перевозилось 9 млн пасажирів і найбільше продавалось учнівських квитків. Депо трамвая було на Брянській площі, а директором був Едвіг Гайдер.

Фінансово-технічна комісія 28 квітня 1910 року затвердила необхідність проведення нової лінії трамвая: від міської управи до вулиці Базарної. Ця лінія допомогла з’єднати центр міста з навчальними закладами, базарами, заводами. У 1910 році відкрили новий маршрут — Управа — вулиця Поліцейська — Первозванівська — Базарна, а 4 вересня 1912 року по Управській до казарм.

У 1913 році на міських трамваях працювало 48 вагонів, що перевозили 25 млн пасажирів. Як виявилось, трамвай був найприбутковішим підприємством міста.

Як у Дніпрі з’явилась електрика?

0

Мешканці міста Дніпра в сучасному житті не уявляють себе без посудомийки, фена, пралки, яскраво освітлених кімнат. Життя не можливе без електрики й важко уявити, що колись дніпряни в колишньому Катеринославі (Дніпрі) жили без неї. Про комфорт, звісно, не можна було й говорити. З кожним роком місто розвивалось і врешті прийшов момент, коли з’явилась електрика. Далі на dnepr-future.com.ua.

Історичні моменти

Ще у 1872 році міста України користувались тільки гасовими ліхтарями. Та у 1878 році перший досвід використання електрики для потреб суспільства відбувся у Києві, коли О. П. Бородін, інженер, зміг застосувати для освітлення київських залізничних майстерень 4 електричні світильники. У 1886 році електричні світильники в столиці використали для освітлення саду Шато де Флер (територія стадіону “Динамо”) й будинків багатих киян. В той же період у місті Полтава спорудили першу електричну станцію малої потужності для загального користування. З того моменту ввели в експлуатування електростанції невеликої потужності й в Катеринославі.

Джерело: pixabay.com

Поява освітлення в Дніпрі

У 1896 році в міській Думі вперше розглядали питання про громадське освітлення. Планували виділити фінанси з бюджету міста та з вкладень приватних інвесторів. Допомогти місту забажали 7 різних компаній, але вперед вийшла “Російська електрична спільнота”.

У 1897 році заснували “Центральне електричне суспільство” (ЦЕС). Його капітал був понад 3 мільйони рублів та став найбільшим в місті. У 1902 році відкрили Центральну електричну станцію, яку побудували бельгійці. Місто освітлювало 200 ліхтарів, вже потім 532, тим самим енергія стала суспільною. Частина ліхтарів працювала всю ніч, а частина до першої години ночі.

Електрика в місті

Першу трудову артіль в Катеринославі створили у 1906 році. Разом з цим утворили електротехнічну контору та магазин “Електро”. У 1910 році ЦЕС стає монополістом з постачання електроенергії місту. Крім освітлення вулиць, трамваїв, електрику провели до навчальних закладів та в лікарні, а коли були свята її вмикали й в церкві. В той час електрика була доступною в кінотеатрах, на підприємствах, в будинках.

Джерело: pixabay.com

В період Першої світової війни все розвивалось добре, станція набирала потужності, але через нестачу вугілля й недогляду все почало руйнуватись. У 1917 році ухвалили рішення про оновлення електроенергії після нічних пограбувань. В грудні того ж року станцію зовсім зупинили через збитки й місто лишилось в темряві. Трамваї не рухались, вулиці були темними, заводи також зупинились. Після війни та революції місто почало відновлюватись і у 1920 році міські електричні мережі знов почали працювати.

Перші роки стабільності не було зовсім, але вже у 1923 році електричне освітлення роботу відновило, стало виробляти потужності в багато разів більші за потреби завдяки відновленню станції. В наступні 4 роки побудували 1000 трансформаторних кіосків.

З 1929 році електроенергія вже була на заводах правого й лівого берегів міста. Так електрика з’явилась на заводі імені К. Лібкнехта. У 1932 році розпочався новий етап й відкрилась запорізька Дніпро ГЕС й місто почало отримувати вже зовсім інші потужності. Нова електроенергія з’явилась на заводі імені Петровського, а через декілька годин на Мостовій та Коксохімі. Через кілька днів нова електроенергія прийшла для всього міста.

Вже потім утворилось підприємство “Міські електромережі”. Їх задачею було розподілити електроенергію по тодішньому Дніпропетровську. Почали будувати високовольтні мережі та підстанцію “Нагірна”, була проведена реконструкція мереж змінного струму, підвищивши напругу. Такі зміни дозволяли освітлювати близько 4000 вуличних ліхтарів, трамваї та використовуватись для всіх важливих сфер життя.

Якою була перша залізнична дорога в Дніпрі?

0

У XIX столітті Дніпро, в минулому Катеринослав, активно розвивався. Трансформації міста змушували думати про створення залізниці. В сучасності дніпряни не уявляють свого життя без сполучення потягом. Це також забезпечує роботу всіх галузей життя людини, бо потяги не тільки перевозять людей, а ще й доставляють вантажі, корисні копалини. Далі на dnepr-future.com.ua.

Історія створення залізниці

Історія створення залізниці в нашому регіоні почалась з 15 листопада 1873 року за старим стилем. Саме в цей день в Дніпрі (Катеринославі) відкрили залізничну ділянку Лозова-Олександрівськ (Запоріжжя) з відгалуженням до Катеринослава для пасажирського та вантажного руху. Гілка була протяжністю 208 верств й стала першою ділянкою Катерининської залізниці. Від Синельникового робили гілку до Дніпра.

Джерело: pixabay.com

Цікавий момент, що спершу вокзал хотіли будувати на ж/м Ігрень, щоб не думати про спорудження нових мостів. В 1871 році Катеринославська міська Дума подала клопотання, де просила розміщувати залізницю не на Ігрені, а на лівобережжі міста. Через 2 роки станцію “Катеринослав” відкрили на місці сучасного приміського вокзалу “Нижньодніпровськ”. От біля цього району й почали забудовувати будинки, з’являлись селища, такі як Амур та Нижньодніпровськ.

Потребу будування залізниці Придніпров’я доводив і громадський діяч міста Олександр Поль. Очолювали робітників Валерій Титов, інженер-будівельник, Микола Белелюбський, начальник мостобудівників, Володимир Березін, інженер. Саме вони всі заклали міцний фундамент розвитку залізниці та й всього Придніпровського краю.

Процвітання залізниці

З 1874 року почалось курсування потягів до Мелітополя, а ще через рік — до Севастополя. Потім точились суперечки про подальший розвиток залізниці. Були різні проєкти, та їм збутись не судилось, але з введенням в роботу нових ділянок залізниці зросли обсяги залізничних перевезень. У 1880 році це становило 677 тисяч пасажирів та 23 мільйони 103 тисячі пудів вантажу. Перевозили хліб, овочі, ліс, сіль, вугілля та камінь. Все везли у порт Севастополя й потім за кордон відправляли пароплавами.

У 1881 році приймається рішення про будівництво залізниці й через 3 роки відкривається Єкатерининська залізниця. Це забезпечило зв’язок залізорудних родовищ з Кривого Рогу з вугільними шахтами Донбасу й допомагало у вивозі залізної руди на зовнішні та внутрішні ринки. Саме завдяки цьому в місті з’явився “Брянський завод”, “Дніпровський завод Дніпровського металургійного суспільства” в тодішньому селі Кам’янське. А розростання великих міст стає інтенсивним, бо в регіон прибувало багато переселенців для роботи.

Збільшення інтенсивності перевезень

У XIX столітті до місцевої системи залізниць приєднали частину Донецького, а потім ділянки з Лозового в Севастополь, а далі ділянки від Константинівки до Ясинуватої. В той же період нові лінії проходять від Чаплини до Бердянська та з Калачівського у Верхівцеве.

Джерело: pixabay.com

У 1913 році протяжність Катерининської залізниці була 2827 верств, вантажообіг близько 390 млрд пудо-верст й перевозили до 12 млн пасажирів. Активно розвивали й залізну інфраструктуру, сферу обслуговування, побільшав рухомий склад підприємств. В цей період звели унікальний 15-прогінний двоярусний міст через річку Дніпро та 5-прогінний міст через Інгулець, відкрили 18 залізничних училищ, відомчі лікарні. У рухомому складі налічували 1259 паротягів, 37072 товарних та 995 пасажирських вагонів, які обслуговували у залізничних майстернях Дніпра (Катеринослава), а також на станціях Дебальцеве, Авдіївка, Ясинувата та інші.

У 1918 році Катерининську залізницю підпорядкували Народному комісаріату шляхів сполучень, яку називали Запорізькою. У 1919 році початкову назву повернули, а у 1936 році дали назву Сталінська і вже у 1961 році отримала назву Придніпровської залізниці.

Сучасне життя залізниці

З 1991 року Придніпровська залізниця увійшла до складу Державної адміністрації залізничного транспорту України, “Укрзалізниці”. Сучасна магістраль залишається стартовим полігоном для випробувань новітніх технологічних рішень у залізничній галузі. Саме у Придніпровської залізниці була перша в Україні електрифікована ділянка залізничного шляху, вперше ввели “оксамитову безстикову колію” та залізничні автоматичні системи. На перегоні Новомосковськ-Дніпропетровськ у 1971 році випробовували пілотний проєкт авіаконструкторського бюро О. Яковлєва. Там вагон, який створили науковці, зміг розвинути швидкість 258 км/год, що стало світовим рекордом того часу.

Джерело: pixabay.com

Саме придніпровські залізничники перші ввели автоматизовані робочі місця ведення технічної документації, а у 2011 році магістраль першою змогла відправити вантаж за електронною накладною. Ще більшого значення набула робота залізниці з початку воєнного вторгнення росії в Україну. Було перевезено сотні тисяч пасажирів, евакуйовували людей з зон бойових дій, рятували цивільних та військових. Незламні залізничники без сну та вихідних працювали, щоб забезпечити безпеку українців. Пропри ракетні атаки та відключення світла потяги продовжують рух.

Наявність кваліфікованих робітників та технічних можливостей, бажання бути відповідними до вимог сьогодення дозволяють Придніпровській залізниці вдало виконувати завдання та впевнено говорити про майбутнє.

Доля кінотеатру “Січ”: що на його місці побудують після демонтажу?

0

Кінотеатр “Січ” у місті Дніпро готується перетворитися на сучасний торгово-розважальний центр! Плани з реконструкції цієї історичної будівлі вже викликають неабияку зацікавленість у місцевих жителів і гостей міста. На місці старого кінотеатру планується створення сучасного простору, який не тільки запропонує широкий спектр торговельних можливостей, а й стане центром для розваг і зустрічей. Більше на dnepr-future.com.ua.

Родзинка проєкту – пішохідний бульвар із пишним озелененням

Новий торгівельно-розважальний центр міститиме в собі не тільки магазини відомих брендів і фешенебельні кафе, а й багатофункціональні зони для проведення заходів і різноманітних культурних програм. Планується створення комфортної атмосфери для відвідувачів різного віку, де кожен знайде щось на свій смак.

Одним із ключових моментів проєкту є також благоустрій території навколо нового центру. Концепція ідеї включає в себе озеленення, облаштування пішохідних доріжок, створення зручних зон відпочинку та парковок для відвідувачів. Усе це зробить район ще привабливішим для містян і туристів, стимулюючи до активного життя та розвитку міської інфраструктури.

Запланований проєкт реконструкції кінотеатру “Січ” обіцяє стати яскравим прикладом успішного перетворення та модернізації міського середовища, надаючи нового імпульсу розвитку не тільки цього конкретного району, а й усього міста загалом.

Джерело фото: ttps://gorod.dp.ua

На офіційному сайті міської ради міста Дніпро раніше вже повідомляли про те, що розпочинаються роботи з демонтажу кінотеатру “Січ”, який розташований на ж/м Тополя-3. На черговому зібранні містобудівної ради було розглянуто кілька питань, одне з ключових – реалізація проєкту на місці кінотеатру “Січ”, який буде повністю демонтовано.

Архітектор проєкту обіцяє неймовірну красу

Новий проєкт багатофункціонального торговельно-розважального комплексу на місці кінотеатру “Січ”, за адресою вулиця Панікахи, будинок 59, представив увазі містобудівної ради в перший день весни – 1-го березня 2024 року архітектор Михайло Аліпов (замовник ТОВ “Вайтран”).

Основна особливість проєкту включає в себе будівництво не тільки самого розважального центру, а й пішохідного бульвару всередині цього комплексу.

Новий комплекс на місці старого кінотеатру буде на 10 метрів вищим і настільки ж більшим у довжину. Будівля буде двоповерховою, додатково також збудують підземний поверх, на якому розташовуватиметься паркінг на 120 автомобілів і капітальне укриття. На першому поверсі будуть торгівельні майданчики, на другому – фуд-зона і місце для розваг. Перед комплексом буде відкрита зона терас.

Принципових зауважень проєкт комплексу архітектора Михайла Аліпова від містобудівної ради не отримав. Найбільшу зацікавленість викликало саме створення пішохідного бульвару, який має пройти від вулиці Панікахи між торговим комплексом і проєктованим клубом “Тайм-Аут”, дійти до храму, повернути в бік “Епіцентру” і знову вийти на Панікахи.

Будівництво промислових об’єктів — де замовити розумне проєктування у Дніпрі

0

Під час планування та експлуатації виробничих потужностей і заводів потрібно багато чого враховувати. Для макета дизайнер малює масштабну модель виробничого об’єкта на основі розмірів будівель, машин і систем. Зрештою, макет без урахування реальних розмірів мало допоможе.

Скористайтесь розумним проєктуванням

За допомогою розумного проєктування промислових об’єктів, який пропонує компанія “ВСЕ ЗАКОННО”, дизайнер створює макет, у якому можна бачити об’єкт з різних точок, бачити машини, обладнання що працюють, спостерігати за виробничим процесом. Така модель відповідає масштабу, а тому можна отримати точні відстані між машинами, агрегатами тощо безпосередньо з моделі. Це означає, що не потрібно розміщувати машини на пробній основі, щоб перевірити, чи достатньо місця. Все відображається на екрані, а дизайнер може змінити макет у будь-який час.

Важливо визначити площі для різних етапів виробництва. Якщо ваш виробничий процес складається з кількох етапів, наприклад, розрізання, сортування та пакування продукту, то виробництво одразу поділяється на різні ділянки. Нарізка відбувається в одній зоні, сортування в іншій і пакування в третій. Це означає, що необхідні машини та персонал об’єднані разом, що прискорює виробництво. Таке розміщення площ є вигідним, тому що матеріали та персонал повинні долати коротші відстані, машини мають розташовуватись більш компактно, а виробництво бути оптимізованим. 

Що характеризує вдале розташування системи 

Одразу варто звернути увагу на ефективне використання простору. Грамотне планування заводу дозволяє ефективно використовувати кожен квадратний метр робочої площі. Не слід забувати про зручний доступ. Це означає, що між машинами та системами має бути достатньо місця, щоб уся робоча зона була легко доступною. Наприклад, таке транспортне обладнання, як вилкові навантажувачі, повинно мати достатньо місця для себе та продукту, який вони транспортують.

Подумайте про майбутнє зростання. Для цього макет не повинен обмежувати ваші операції. Для багатьох виробничих компаній є перевагою планувати майбутнє зростання від 20 до 40%. Це не означає, що ви повинні точно передбачити, наскільки ви зростете за десятиліття, але ви повинні враховувати майбутнє зростання.

У підсумку макет має бути адаптований до вашого бізнесу. Проєкт  системи дієздатний, якщо він відповідає індивідуальним вимогам саме вашої компанії. Саме такі проєкти, які враховують всі вимоги замовника і допомагають досягти цілей його роботи шляхом оптимізації всіх можливих параметрів ще на початковому етапі створюють у компанії “ВСЕ ЗАКОННО”.

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.