П’ятниця, 20 Травня, 2022

Історія Амурського мосту, який атакували ворожими ракетами

Амурський міст (Старий міст) – один із перших зведених мостів у місті, до того ж єдиний розвідний. Більше на сайті dnepr-future.

У місті Дніпро налічується близько 32 великих та середніх мостів, 20 малих, а також 18 віадуків та шляхопроводів. Далі в публікації йтиметься про найстаріший міст – Амурський або Старий. Серед усіх українських мостів – це, мабуть, найграндіозніша та широкомасштабна споруда через річку. Міст налічує десяток тисяч тонн металевих конструкцій, два мільйони болтів та заклепок на п’ятнадцяти прольотах.

Амурський міст стали так називати у зв’язку з розташованим на лівому березі міста району Амур, з яким пов’язує міст правий берег. А ось історія зародження назви «старий міст», що поширилася в народі, замовчується, точної причини ніхто не знає.

Хитрощі назви мосту

У назві, а також у старовинності мосту є деякі хитрощі. Перша, насправді Амурських мостів існує два: 2-х ярусний (№1) та його 1-ярусний залізничний дублер (№5). Як ви вже самі здогадалися, старим насправді є двоярусний. Амурський міст не найстаріший у місті – його нинішня конструкція набагато молодша за конструкцію Мерефо-Херсонського мосту.

Коротка історія

Перший міст спорудили тоді ще в Катеринославі одночасно з Катерининською залізницею, нині Придніпровською залізницею. Це був найважливіший зв’язуючий вузол між Кривим Рогом і Донецьком в умовах промислового та гірничодобувного виробництва, що інтенсивно розвивався.

18 травня 1884 року – відбулося урочисте відкриття мосту. Міст ще тоді був двоярусним: на нижньому ярусі була 1 залізнична колія, по верхньому ярусу був пропуск для пішоходів і возів, трохи пізніше вже і для автомобілів. На той час це був найдовший міст і горда визначна пам’ятка міста. Розміри мосту вражали як мешканців міста, так і гостей міста: загальна довжина металевих прольотів – 1,3 км, з підходами – 2,4 км.

Через 50 років Амурський міст зазнав реконструкції та відновлення два рази: у 1920 році після громадянської війни, а після Другої світової війни міст змушені були відбудовувати наново.

1935 року на Старому мості відкрили трамвайну лінію.

Після другої реконструкції зовнішній вигляд мосту нагадував колишній лише фермами та другим ярусом, крім цього, у нього з’явилася нова можливість – розвідний проліт.

З новим видом міст відкрили в 1954 році, на час реконструкції основного, поряд спорудили дерев’яний міст на опорах, залишки яких можна побачити і зараз (з боку лівого берега).

Трафік залізничних перевезень, що інтенсивно збільшувався, створив необхідність у розширенні мосту для відкриття двох напрямків. Біля Старого мосту в 1977 році було відкрито ще один міст, схожий по конструкції.

Розвідний механізм мосту

Проліт 1-ярусного мосту піднімається вертикально доверху приблизно на половину своєї висоти і підвішений між «вежами». Контактну мережу винесено за межі ферми, щоб залишатися нерухомою під час розведення мосту. Зверху на вежах знаходиться машинне відділення, а масивна противага – усередині конструкції вежі за сходами.

Latest Posts