Четвер, 18 Серпня, 2022

IT-інновації Дніпра та їх розвиток

Наше місто входить до п’ятірки найкращих в ІТ-сфері України та запровадило чимало електронних розробок. Які корисні програми та нововведення з’явилися у нашому місті за багато років – дізнаєтесь на dnepr-future.

Історія інновацій

Історія головних дніпровських ІТ-інновацій починається з 2015 року, коли талановиті айтішники нашого міста винайшли першими в Україні додаток «IGov». Це був волонтерський проєкт Яніки Меріло, Дмитра Дубілета та інших. Мета платформи – перевести всі можливі послуги в онлайн форму, уникаючи бюрократії, корупції в кабінетах держорганів і тим самим заощадивши свій час. Якщо городянину потрібно відвідати держустанову, то за допомогою програми він може в електронній формі записатися на зручний час. У державних органів з’явилася можливість економити видатки бюджету, скоротивши штат працівників.

Молода команда дніпровських програмістів спочатку розробляє продукт із невеликим функціоналом, а потім уже доопрацьовує та впроваджує більше послуг. Завдяки цьому стало можливо отримувати безліч онлайн довідок, використовуючи свій цифровий електронний підпис.

До розробки продукту міг приєднатися кожен, він мав формат “Open Source”. На момент створення Дніпропетровська область була лідером із впровадження електронних послуг в Україні.

Наступним стало підключення нашого міста до програми “Waze” у 2017 році, до того моменту до нього ще не приєдналося жодне з українських міст. Додаток показує потрібний маршрут, перекриття трас, роботу комунальників, об’їзди, а ще кожен водій може додати попередження про дорожню небезпеку або пробки. Також є схожа програма – “Navizor”. У програмі оцифровано більшість вулиць нашого міста та нанесено ремонтні дорожні об’єкти інфраструктури. У тому ж році міська влада вирішила встановлювати “розумні зупинки”, за допомогою яких можна дізнатися про розклад, а під час дощу комфортно почекати транспорт на лавці, не потрапляючи під дощ. Деякі із них були обладнані “wi-fi”, розетками, спеціальними кнопки для екстреного виклику поліції.

Через невеликий час в електротранспорті запровадили оплату проїзду через мобільний банк, скануючи QR-код.

Надалі запустився сервіс електронних петицій. На сайті кожен городянин може подати ініціативу або запропонувати вирішення будь-якої проблеми. Так, наприклад, можна попросити побудувати футбольне поле або відремонтувати дорогу на своєму районі. Для цього потрібно зібрати 1000 підписів. Розглядати петиції мали на засіданнях міської ради.

Не можна забувати й про “Бюджет участі”. Проєкт, у якому кожен бажаючий міг подати пропозицію щодо реалізації якоїсь своєї ініціативи. Якщо проєкт, на думку чиновників, справді виявлявся корисним, то на нього виділялися гроші. У такий спосіб було реалізовано чимало ініціатив.

Мінуси, недоробки та нереалізовані інновації

“Розумні зупинки” створені не у всіх куточках міста, віддалені райони залишилися без них.

Планувалося створити картку городянина, поєднану з електронним квитком. Вона мала дати можливість записуватись у черзі ЦНАП, лікарні тощо. Що дивно, обіцялося оснастити електронним квитком маршрутки нашого міста, але їм не судилося збутися. Згодом усім відомий проєкт “Дія” почав набирати популярності, пропонуючи величезний спектр національних послуг, через що “IGow” перестав бути відомим.

Сервіс петицій далеко не завжди ефективний. На ініціативу може бути складно зібрати 1000 підписів або ж у бюджеті не опинитися грошей на реалізацію.

Крім того, для програмістів Дніпра планували створити величезний науковий ІТ-кампус, де вони змогли б розробляти свої проєкти фахівці. Але до справи так і не дійшло.

Latest Posts

.