П’ятниця, 20 Травня, 2022

Від минулого до сучасності: історія Дніпровського залізничного вокзалу

Він щодня з’єдную та розлучає людей, бачить мільйони прощань та зустрічей – це залізничний вокзал! Далі на dnepr-future.

Перша в Україні залізнична станція з’явилась у Львові в 1861 році. Згодом збудували ще у Жмеринці, Києві, Кривому Розі та Дніпрі.

Науковий співробітник Інституту історії Дніпра Валентин Старостін зауважив, що перший вокзал було відкрито в 1884 році разом із усією лінією Катерининської залізницею (нині Придніпровська залізниця) і він простояв до 1941 року.

У серпні 1941 року вокзал тодішнього Дніпропетровська зруйнували, тоді йшла Друга Світова війна і в місто вдерлися фашисти. Цікавий факт, але саме за часів німецької окупації збереглася найбільша кількість фотографій нашої залізниці. Німці фотографували все – від станцій до прилеглих територій, робили навіть аеро-знімки, однак будівлю вокзалу це не вберегло!

Руйнацію вокзалу було продовжено в 1943 році, хоча сама станція працювала – сам вокзал стояв повністю в руїнах і вже після війни довоєнні плани по відбудові вокзалу вирішили реалізувати. Автором нового проекту став Олексій Дужкін, планувалось, що вокзал займатиме територію 75 тисяч квадратних метрів. В середині 50-х років почалось будівництво. За два роки фундамент просів, роботи припинили, а проєкт довелось переробляти.

За новим планом вокзал тодішнього Дніпропетровська зайняв набагато меншу територію. 3 листопада 1951 року відбулась урочиста церемонія відкриття нового вокзалу. Про цю подію написали в газеті «Дніпровська правда»:

«Тисячі дніпропетровців заповнили вчора нову велику привокзальну площу міста. З радістю та гордістю вони відзначали видатну подію в житті індустріального Дніпропетровська – введення в експлуатацію нового вокзалу. Велика та світла будівля святково прикрашена з цього приводу».

Сучасний залізничний вокзал відіграє важливу роль в житті міста

Новітня історія Дніпровського вокзалу почалась у 2003 році. Саме тоді наш залізничний вокзал зазнав масштабної реконструкції. Керівництво вокзалу відзначало, що це був свого роду новий відлік та початок нової ери – з 1 серпня 2003 року. Цей день закарбується в історії, тому що відтоді було відкрито швидкісний рух на дільниці Дніпропетровськ-Київ (Нині Дніпро-Київ).

Подію з реконструкції приурочили до відкриття швидкісного сполучення Дніпро-Київ. За два місяці всі зовнішні та внутрішні комунікації було оновлено.

Через багато років вокзал продовжує відповідати багатьом критеріям сучасності. Якщо із початку XX-го сторіччя залізничний вокзал Дніпра виконував найбільший вантажообіг в країні, і лише за рік перевозив до 12 мільйонів пасажирів за рік, то тепер він не тільки прикрашає своєю будівлею місто, а й своєю діяльністю, приймаючи понад 90 мільйонів пасажирів.

Latest Posts