Середа, 1 Травня, 2024

Дніпровський метрополітен — історія

Досить забавно, що місто Дніпро прославилося не тільки своїми досягненнями, а й специфічними антидосягненнями. Наприклад, якщо почати з позитивних здобутків, то Дніпровське метро стало третім в Україні, звісно після Київського та Харківського. Його загальна величина становить орієнтовно 8 кілометрів, а саме метро приймає приблизно 22 тисячі людей з дня на день, а на рік, уявіть собі, — близько 8 мільйонів. Але якщо звернути увагу на інші, не дуже вдалі звершення, то виявимо, що у нас найменший метрополітен в Європі, де всього 6 невеличких станцій: “Вокзальна”, “Метробудівників”, “Металургів”, “Заводська”, “Проспект Свободи”, “Покровська”, але це аж ніяк не показник того, що він чимось гірший за інших. Зовсім ні. Далі на dnepr-future.

Перші кроки та труднощі на шляху 

Було розпочато будівництво одного з найкоротших підземних тунелів, хоча і не найкоротшого в світі, оскільки є метро набагато менші, як за довжиною, так і за кількістю станцій, наприклад, у Генуї (7,1 км проти 7,8 км у Дніпрі) – 20 лютого 1981 року в результаті науково-дослідних і проєктних робіт, які проводилися з 1979 року. Рух був реалізований в дію і церемоніально відкритий 29 грудня 1995 року, ближче до новорічних свят.

З роками метрополітен зазнав значних змін, а саме:

– 24 листопада 2015 року станцію “Комунарівська” перейменували на “Покровську”;

– 6 червня 2018 року на станції метро “Театральна” у Дніпрі розпочалися важкі роботи з буріння стовбура для підняття ґрунту. У той же час турецька компанія оголосила, що пришвидшує будівництво в одинадцять разів, проте такий імпульсивний вчинок спричинив немало руйнувань, а точніше – провалля на центральному проспекті Дмитра Яворницького;

– 17 березня 2020 року Дніпровський метрополітен був закритий у зв’язку з поширенням в Україні пандемії коронавірусу з метою дотримання всіх норм;

– 25 травня у зв’язку з пом’якшенням карантинних заходів метрополітен поновив свою роботу;

– 24 лютого 2022 року, у зв’язку з вторгненням росії в Україну, його використовували як бомбосховище, що надало величезну допомогу людям. Відтак, пасажирські перевезення здійснюються з 7:00 до 18:00.

Особливості 

Своєрідною особливістю є дуже мала довжина лінії метрополітену. Тому важливо відзначити, що лінія Дніпровського метро утворюється тільки-но з однієї лінії – Центрально-Заводської, на якій побудовано лише шість станцій, які вже були перелічені вище. Насправді початковий проєкт передбачав будівництво лінії довжиною 11,8 км з дев’ятьма станціями, але, як бачимо, на жаль, не так вийшло, як планувалося. Таким чином, час у дорозі в одну сторону на даний момент становить 14 хвилин. Потяги ходять з інтервалом 10-16 хвилин, а в час пік – від 4-7 хвилин.

Також досить цікавим, незвичним та маловідомим фактом є те,тщо в місті діє музей історії Дніпровського метрополітену, який, до речі, розташований в одному з приміщень диспетчерської будівлі метрополітену, тому рекомендуємо побувати там якнайшвидше. Тож, кому цікаво, можна відшукати його за адресою: м. Дніпро, вулиця Курчатова, 8.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.