З весни 2020 на містах області, включаючи Дніпро, стартувала реалізація національного проекту “Велике будівництво”. Завдяки йому в області побудують нову важливу інфраструктуру і оновлять стару. Президент анонсував масштабні роботи на початку 2020. Вже до кінця цього року повинні з’явиться 12 готових до експлуатації проектів в області, і кілька десятків по всій країні. Однак досвід минулих років і безліч невиконаних владою обіцянок породжують недовіру, а експерти говорять про ризики такого масштабу для економіки. Простіше кажучи, складно уявити що справу доведуть до кінця в зазначені терміни. Про що насправді президентське будівництво і на якому етапі, розбираємося з dnepr-future.
Концепція
![](https://dnepr-future.com.ua/wp-content/uploads/sites/5/2020/11/1-1.jpg)
Проект «Велике будівництво» створений з ініціативи президента України і уряду. В області він реалізується спільно з регіональною владою. Будівництво – один з 3х великих проектів з розвитку та оновлення інфраструктури області. Всі вони фінансуються з державного і місцевого бюджетів. Кабінет міністрів затвердив об’єкти які профінансують з фонду регіональної розвитку. Частина коштів на будівництво та ремонтні роботи виділить місцева влада. Ще одну частку на реалізацію плану виділили з фонду для боротьби з covid, мотивуючи це необхідністю усунення економічних наслідків пандемії.
Головна ідея – масштабне будівництво і перетворення об’єктів в сучасні та комфортні для громадян. Ремонт проведуть в школах, дитячих садках, поліклініках. Відремонтують дороги і стадіони. Близько 4 тисяч км доріг у країні влада планує оновити до кінця року. Дві з області включили в пілотний проект будівництва. На дорогах вже ведуться ремонтні роботи. Перші результати заплановані до кінця 2020 року. Влада планує побудувати і відремонтувати 5 шкіл, 5 дитячих садків і 5 стадіонів. Всі об’єкти, за планом, будуть готові до 15 грудня.
Де виконують роботи
![](https://dnepr-future.com.ua/wp-content/uploads/sites/5/2020/11/3-1.jpg)
Комплексний ремонт шкіл зроблять в Волоському, Петропавлівці, Покровському, Лихівці і Томаківському. Будівлі повністю оновлять зсередини, утеплять і пофарбують зовні. Школи вже зараз перетворюються в нові і яскраві установи з діючих пам’ятників радянської архітектури.
Влада запланувала реконструкцію дитячих садків в Миколаївці, Павлопіллі, Чкаловому. Нові дошкільні заклади з’являться в Покровську та Іларіоновому. Крім ремонту інтер’єру та фасаду, навколо садків зроблять доглянуті тротуари, газони та ігрові майданчики.
Стадіони оновлять в Новомосковську, Кривому Розі та Перещепино. У Дніпрі капітальний ремонт проведуть на стадіоні «Трудові резерви», а у Вищому училищі фізичної культури з’явиться новий зал боксу. Відзначимо, що будівельні бригади вже працюють на об’єктах і, з огляду на терміни проекту, повинні знаходиться на фінальній стадії.
В області керівництво планує відремонтувати більше 10ти доріг, з найбільшим трафіком. В рамках «Великого будівництва» на Нікопольській трасі і Дніпро – Кривий Ріг вже ведуть роботи. За пару років дороги повинні бути повністю оновлені. На головних шляхах області жителі та гості зможуть їздити з комфортом, адже за прогнозами ініціаторів дороги не поступатимуться якістю європейським.
Замість висновку
![](https://dnepr-future.com.ua/wp-content/uploads/sites/5/2020/11/2-1-1024x576.jpg)
Крім виконання президентської ініціативи, обласне керівництво запустило проект «будівництво 100+». Він теж спрямований на оновлення інфраструктури області. Ідеї проектів схожі, тому в обласному варіанті продовжать ремонт ключових об’єктів по населеним пунктам. Важлива складова проекту – це оновлення і споруда поліклінік та лікарень, амбулаторій.
На реалізацію ідеї великого будівництва в області з бюджету країни виділено 800 млн грн. При цьому, частина коштів була взята з фонду на боротьбу з пандемією covid-19. Ще частку суми на масштабний ремонт виділили обласні бюджети і залучені приватні інвестори.
На папері та інтерактивній мапі все виглядає красиво. Старі, «убиті» об’єкти які завдяки інвестиціям перетворюються в якісні та сучасні. Однак на практиці виникає кілька нюансів.
По-перше, на декількох об’єктах проекту ремонтні роботи велися ще до його затвердження. По-друге, деякі тендера виграють закордонні фірми, замість місцевих, які змогли б реалізувати ініціативу, створити робочі місця і співпрацювати з іншими сферами економіки. По-третє, у виборі об’єктів для ремонтних робіт не брала участь громадськість – затвердження відбулося «зверху».
Турбує і результат виконаних робіт, їх відповідність термінів. Як буває в Україні, корупційні схеми можуть «затягнути» їх завершення, вплинути на якість або взагалі зупинити будівництво. Розвиток інфраструктури та створення для народу якісних, комфортних умов – це регулярна завдання уряду. Піар «Великого будівництва» як неймовірного ноу-хау викликає подив, з одного боку. З іншого – його мета протистояти критиці та скепсису, які неминучі з боку опозиції. Чинній владі важливо реабілітувати імідж, дати нову надію суспільству. Адже результати місцевих виборів показали стрімке падіння довіри до «Слуг».
Останній абзац
![](https://dnepr-future.com.ua/wp-content/uploads/sites/5/2020/11/4-1-1024x576.jpg)
Ідея та проект розвитку інфраструктури на всіх рівнях – це великий плюс для країни. Важливо, щоб вони були початком масштабного та регулярного виконання обов’язків урядом. Якщо «Велике будівництво» реалізують згідно з планом, то громадяни отримають позитивні зміни. Для Дніпропетровської області добре те, що її об’єкти стають пілотними в проекті, а жителі зможуть першими апробувати «поліпшення». Не менш важливі місцеві ініціативи великого будівництва в регіоні, які проходять одночасно з центральним проектом. Їх комплексна реалізація підвищить рівень комфорту та розвитку інфраструктури області, чого вже десятки років чекають громадяни. Важливо, щоб реалізація проектів була такою ж якісною та прозорою, як їх презентація.