Неділя, 28 Квітня, 2024

Ви чули про «Велике будівництво» в Дніпропетровській області? – А воно є

З весни 2020 на містах області, включаючи Дніпро, стартувала реалізація національного проекту “Велике будівництво”. Завдяки йому в області побудують нову важливу інфраструктуру і оновлять стару. Президент анонсував масштабні роботи на початку 2020. Вже до кінця цього року повинні з’явиться 12 готових до експлуатації проектів в області, і кілька десятків по всій країні. Однак досвід минулих років і безліч невиконаних владою обіцянок породжують недовіру, а експерти говорять про ризики такого масштабу для економіки.  Простіше кажучи, складно уявити що справу доведуть до кінця в зазначені терміни. Про що насправді президентське будівництво і на якому етапі, розбираємося з dnepr-future.

Концепція

Проект «Велике будівництво» створений з ініціативи президента України і уряду. В області він реалізується спільно з регіональною владою. Будівництво – один з 3х великих проектів з розвитку та оновлення інфраструктури області.  Всі вони фінансуються з державного і місцевого бюджетів. Кабінет міністрів затвердив об’єкти які профінансують з фонду регіональної розвитку. Частина коштів на будівництво та ремонтні роботи виділить місцева влада. Ще одну частку на реалізацію плану виділили з фонду для боротьби з covid, мотивуючи це необхідністю усунення економічних наслідків пандемії.

Головна ідея – масштабне будівництво і перетворення об’єктів в сучасні та комфортні для громадян. Ремонт проведуть в школах, дитячих садках, поліклініках.  Відремонтують дороги і стадіони. Близько 4 тисяч км доріг у країні влада планує оновити до кінця року. Дві з області включили в пілотний проект будівництва. На дорогах вже ведуться ремонтні роботи. Перші результати заплановані до кінця 2020 року. Влада планує побудувати і відремонтувати 5 шкіл, 5 дитячих садків і 5 стадіонів.  Всі об’єкти, за планом, будуть готові до 15 грудня.

Де виконують роботи

Комплексний ремонт шкіл зроблять в Волоському, Петропавлівці, Покровському, Лихівці і Томаківському. Будівлі повністю оновлять зсередини, утеплять і пофарбують зовні. Школи вже зараз перетворюються в нові і яскраві установи з діючих пам’ятників радянської архітектури.

Влада запланувала реконструкцію дитячих садків в Миколаївці, Павлопіллі, Чкаловому.  Нові дошкільні заклади з’являться в Покровську та Іларіоновому. Крім ремонту інтер’єру та фасаду, навколо садків зроблять доглянуті тротуари, газони та ігрові майданчики.

Стадіони оновлять в Новомосковську, Кривому Розі та Перещепино. У Дніпрі капітальний ремонт проведуть на стадіоні «Трудові резерви», а у Вищому училищі фізичної культури з’явиться новий зал боксу. Відзначимо, що будівельні бригади вже працюють на об’єктах і, з огляду на терміни проекту, повинні знаходиться на фінальній стадії.

В області керівництво планує відремонтувати більше 10ти доріг, з найбільшим трафіком. В рамках «Великого будівництва» на Нікопольській трасі і Дніпро – Кривий Ріг вже ведуть роботи. За пару років дороги повинні бути повністю оновлені. На головних шляхах області жителі та гості зможуть їздити з комфортом, адже за прогнозами ініціаторів дороги не поступатимуться якістю європейським.

Замість висновку

Крім виконання президентської ініціативи, обласне керівництво запустило проект «будівництво 100+». Він теж спрямований на оновлення інфраструктури області.  Ідеї ​​проектів схожі, тому в обласному варіанті продовжать ремонт ключових об’єктів по населеним пунктам. Важлива складова проекту – це оновлення і споруда поліклінік та лікарень, амбулаторій.

На реалізацію ідеї великого будівництва в області з бюджету країни виділено 800 млн грн. При цьому, частина коштів була взята з фонду на боротьбу з пандемією covid-19.  Ще частку суми на масштабний ремонт виділили обласні бюджети і залучені приватні інвестори.

На папері та інтерактивній мапі все виглядає красиво. Старі, «убиті» об’єкти які завдяки інвестиціям перетворюються в якісні та сучасні. Однак на практиці виникає кілька нюансів.

По-перше, на декількох об’єктах проекту ремонтні роботи велися ще до його затвердження. По-друге, деякі тендера виграють закордонні фірми, замість місцевих, які змогли б реалізувати ініціативу, створити робочі місця і співпрацювати з іншими сферами економіки. По-третє, у виборі об’єктів для ремонтних робіт не брала участь громадськість – затвердження відбулося «зверху».

Турбує і результат виконаних робіт, їх відповідність термінів.  Як буває в Україні, корупційні схеми можуть «затягнути» їх завершення, вплинути на якість або взагалі зупинити будівництво. Розвиток інфраструктури та створення для народу якісних, комфортних умов – це регулярна завдання уряду. Піар «Великого будівництва» як неймовірного ноу-хау викликає подив, з одного боку. З іншого – його мета протистояти критиці та скепсису, які неминучі з боку опозиції. Чинній владі важливо реабілітувати імідж, дати нову надію суспільству.  Адже результати місцевих виборів показали стрімке падіння довіри до «Слуг».

Останній абзац

Ідея та проект розвитку інфраструктури на всіх рівнях – це великий плюс для країни.  Важливо, щоб вони були початком масштабного та регулярного виконання обов’язків урядом. Якщо «Велике будівництво» реалізують згідно з планом, то громадяни отримають позитивні зміни. Для Дніпропетровської області добре те, що її об’єкти стають пілотними в проекті, а жителі зможуть першими апробувати «поліпшення». Не менш важливі місцеві ініціативи великого будівництва в регіоні, які проходять одночасно з центральним проектом. Їх комплексна реалізація підвищить рівень комфорту та розвитку інфраструктури області, чого вже десятки років чекають громадяни. Важливо, щоб реалізація проектів була такою ж якісною та прозорою, як їх презентація.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.