Четвер, 28 Жовтня, 2021

Історія Мерефо-Херсонського мосту

Кожен, хто проходив набережною або потрапляв на Монастирський острів, бачив його — Мерефо-Херсонський міст. Архітектурний гігант, простягнувшийся своїми архаїчними дугами з одного берега Дніпра до іншого, пише dnepr-future.com.ua.

Мерефо-Херсонський міст — другий за давністю з мостів Дніпра. Він визнаний архітектурною пам’яткою міста, та наразі функціонує як звичайний шлях залізної дороги.

Його проєкт було розроблено у 1912 році, а будівництво почалось у 1914 році. Не найкращий час для початку відбудови корисних вузлів сполучення — почалась Перша світова війна. Встигли встановити двадцять дві опори мосту, а зведення прольотів — ні.

Війна

Перша світова в Україні переросла у громадянську війну. Згадайте відомого письменника Булгакова, з його “Білою гвардією” і Києвом, який за рік було взято чотирнадцять разів. Ротація гетьмана, центральної ради, петлюрівців, махновців, білої армії та більшовиків ніяк не сприяла створенню величних архітектурних споруд. Часи змінились, радянські сили захопили владу на території України та стабілізувались.У 1929 році було відновлено будування мосту.

Автором реорганізованого проєкту став Н.М.Колоколов, а головним інженером – М.А.Кієня, що отримав орден за зведення залізничних мостів.

21 грудня 1932 року його ввели в експлуатацію, споруду було збудовано за рік та чотири місяці.

Руйнація

Коли Друга світова прийшла на українські території, гігант Мерефо-Херсонський став, які Амурський, — стратегічним об’єктом. Саме ним після кровопролитної оборони міста відходили частини радянських збройних сил. Після відходу його було знищено радянськими військами, хоча до 1991 року в цьому звинувачували вермахт.

Мерефо-Херсонський був відбудований нацистами, та названий на честь полковника фон Клейста, командира танкових військ, що з трудом взяли місто.

Під час свого відходу, нацисти знищили Мерефо-Херсонський повністю, залишивши тільки руїни арок.

Відбудова

Після війни його було відбудовано за керуванням Є.Г.Тетерука.

Тепер міст є пам’яткою архітектури, і все ще не здає позиції та гідно виконує свою роботу одного з найважливіших вузлів залізної дороги Дніпра.

Latest Posts