Середа, 24 Квітня, 2024

Як з’явився автовокзал у Дніпрі? І чому його не змогли реконструювати?

Через наше місто проходить найбільший пасажиропотік, тому автовокзал був потрібний місткий. Як з’явився головний автовокзал Дніпра та автостанції – дізнаєтесь у нашому матеріалі на dnepr-future.

Історія

Спочатку автовокзалів було два, причому вони були зовсім недалеко один від одного. Як стверджують історики, на момент 1963 року, перший був приміським і знаходився прям біля залізничного вокзалу, а інший, для далекого прямування – поряд із сучасним “Слов’янським ринком” (через 3 роки там же збудували будинок першого міського автовокзалу). До появи будівлі на цьому місці знаходився тупик трамвая №8, потім тупик змушені були прибрати, тому трамваї розгорталися прям перед побудованим автовокзалом.

У той час, з точки зору архітектури, будівля вважається чудовою. Автовокзал був ідеальною геометричною формою, з неймовірно величезною кількістю скла, а в приміщенні було багато світла та простору. Став невеликою пам’яткою: його друкували на путівниках та листівках. Через якийсь проміжок часу попит на перевезення суттєво виріс, місто потребувало нового великого автовокзалу. До того ж збільшився і транспортний потік поряд із вокзалами.

Новий автовокзал на той час вважався масштабним, розкішним проектом. Його відкрили у 1993 році, він був одним із найбільших у Європі. Будівля складається з 2 поверхів та понад 20 платформ. Його спроектував архітектор Віктор Веснін. Варто відзначити, що критикується від сучасних архітекторів через непродуману систему опалення. Старий автовокзал тримати не стали, знесли та збудували на його місці Слов’янський ринок.

Сучасність

У XXI столітті “бомбезний” автовокзал почав виглядати жахливо. Вся велика будова застаріла. Почалися з’являтися кіоски з шаурмою, навколо панує антисанітарія. Чекати на свій автобус стало некомфортно. Також і сам персонал за словами користувачів, жахливо ставиться до клієнтів.

Вперше заговорили про ремонт споруди у 2013 році, коли розробили проект реконструкції, до нього були готові вкласти свої гроші інвестори із зарубіжних країн. Але у 2014 році, після початку війни на сході України, про реконструкцію забули та й економічна ситуація стала складною.

Надалі планували створити сучасний ВІП-зал, але й цим планам не судилося збутися.

А у 2016 році городяни зробили петицію з вимогою закрити кіоски, які псують вигляд міста. Михайло Лисенко (заступник мера Дніпра) заявив, що йому теж не подобається будівля автовокзалу, вона потворна і чимось нагадує “Озерку”.

Власником автовокзалу є приватне акціонерне товариство «ДНІПРОПЕТРОВСЬКЕ ОБЛАСНЕ ПІДПРИЄМСТВО АВТОБУСНИХ СТАНЦІЙ» (ДОПАС), їм належать і інші автостанції нашого регіону.

Підприємство обслуговує велику кількість рейсів. Серед міжобласних варто виділити: Дніпро-Київ, Дніпро-Одеса, Дніпро-Полтава, Дніпро-Запоріжжя. На міжміському напрямку популярними є: Дніпро-Кам’янське, Дніпро-Кривий Ріг, Дніпро-Павлоград та Дніпро-Магдалинівка. Крім того, через наше місто проходить безліч транзитних рейсів у сусідні міста та області. Ще варто сказати, що з Дніпра можна виїхати до різних країн Європи: до Польщі, Німеччини та інших.

Окрім знайомого нам автовокзалу, у XXI столітті з’явилися дві приміські автостанції: першу розташовували на проспекті Богдана Хмельницького, а другу біля колишнього заводу ім. К. Лібкнехта.

Сподіваємося, що наш автовокзал колись зможуть реконструювати і він стане гарною та корисною архітектурною спорудою нашого міста.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.