Середа, 24 Квітня, 2024

Історія Дніпровського аеропорту

Аеропорт для густонаселеного міста є важливим інфраструктурним об’єктом. Раніше для Дніпра (попередня назва міста – Дніпропетровськ) міський аеропорт був гордістю, але зараз ситуація вкрай змінилася. Далі на dnepr-future розповімо докладніше історію раніше найважливішого інфраструктурного об’єкту у Дніпрі.

Початок відліку історії аеропорту Дніпропетровська

Історія авіації міста починається понад сто років тому. Його діяльність було започатковано посадкою першого поштового літака рейсом Одеса-Катеринослав-Одеса 24 лютого 1918 року аеропланом “Анатра” під керуванням льотчика Туренка.

Історія аеропорту Дніпропетровська починається з часів Другої світової війни, після захоплення німцями міста у 1941 році окупаційною владою було прийнято рішення збудувати аеродром для потреб німецької армії. Місце для нього було обрано недарма, а зводився аеропорт не на порожньому місці. Після звільнення міста від німецьких окупантів під селом Старі Кодаки залишилися аеродромні споруди. Проте літаки спеціального призначення знаходилися на базі під Підгороднім, а пасажирські рейси були в Кодаках.

Аэровокзал с колоннами был введен в 1957 году (фото: 49000.com.ua)

Вже з 1952 року аеропортом Дніпропетровська користувалося понад 7400 пасажирів, а вже за 10 років Дніпропетровський аеропорт зміг прийняти перші літаки типу АН-10, розраховані на 100 пасажирів. Через деякий час кількість літаків збільшилася до 30 базових одиниць на один авіазагін.

До 70-х років обсяги перевезень у Дніпропетровському аеропорту збільшилися в 4,5 рази і літало вже понад 4 тисячі людей. В 1976 році аеропорт почав приймати літаки типу ТУ-154, а пізніше і таких гігантів, як АН-22 «Антей», АН-124 «Руслан», Іл-62 та інші.

До 80-х років обсяг перевезень пасажирів в аеропорту Дніпропетровська досяг 530 тисяч користувачів, пряме авіаційне сполучення було створено та налагоджено з усіма областями країни. До 1985 року з даного аеропорту вже ввели маршрути до всіх республік Радянського Союзу – з них найбільшими були прямі маршрути до Києва, Москви, Гомеля, Львова, Риги, Астрахані, Анапи, Сочі та інших. У той час поїздка авіаційним маршрутом обходилася дешевше, ніж такого ж роду маршрути залізничним шляхом.

Розвиток аеропорту після оголошення про незалежність України

У період 1990-х років, коли республіка Україна оголосила свою незалежність, настав час великих літаків у Дніпропетровському аеропорту. За часів зміцнення нової країни було взято курс на економічну самостійність авіаційних підприємств. Завдяки цьому рішенню, до 1996 року юридичний статус аеропорту у місті змінився на «Державне відкрите акціонерне товариство авіакомпанія “Дніпроавіа”, а потік пасажирів в аеропорту становив понад 660 тисяч осіб.

Реконструкція Дніпропетровського аеропорту

Після реконструкції аеропорту в Дніпропетровську він став приймати літаки типу ЯК-42, які ввели авіаційне сполучення з містами Амстердам, Франкфурт, Тюмень та Уругвай. За першу п’ятирічку після реконструкції було встановлено ділове співробітництво з іншими партнерами, таким чином вдалося досягти збільшення кількості туристичних рейсів до країн Європи, Близького Сходу та Африки – Італії, Греції, Єгипту та Ізраїлю.

Життя аеропорту у 2000-х роках

Проте ситуація в останні десятиліття змінилася – за добу стало до 9 вильотів літаків, коли раніше їх відбувалося до 19. Також усі аеропорти перестали бути державними після 2001 року, тоді Кабінет Міністрів України вирішив передати всі аеропорти до комунальної власності, винятками стали аеропорти. Борисполя, Львова та Дніпропетровська.

У 2008 роком перед майбутньою подією «Євро-2012» акції компанії аеропорту придбав підприємець-мільярдер Ігор Коломойський, виходячи з договору компанія мала виконати умови вкладення в аеропорт трохи менше 1 мільярда гривень та передачі державі злітної смуги, радіо-маякової системи та земельної ділянки. Пізніше фонд держмайна судився із компанією через невиконання домовленостей Коломойським. Також у той період Дніпропетровськ залишили турецькі та ірландські авіакомпанії через невигідні рахунки та збори Ігоря Коломойського.

Поки Міністерство інфраструктури остаточно затвердило документ про будівництво нового аеродромного комплексу в Дніпрі – згідно з договором компанія зобов’язалась виконати роботи з будівництва нового аеропорту на 3,95 млрд грн, а перед початком аукціону вартість робіт становила приблизно 5,7 млрд грн. Останні етапи будівництва мають успішно закінчитися до грудня 2023 року.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.