П’ятниця, 29 Березня, 2024

Як у Дніпрі збираються «одягнути» громадський транспорт

Брендування громадського транспорту – поширене явище в українських мегаполісах та обласних центрах. Це означає, що дизайн транспортних засобів міста оформлюють з дотриманням одного певного стилю або в одному й тому самому кольорі. У Дніпрі цей процес триває вже третій рік, а розпочалося все у 2018, коли група дизайнерів зайнялася розробкою проекту з брендування міських транспортних засобів, пише dnepr-future.com.ua.

Про це розповіли у департаменті транспорту та інфраструктури ради Дніпра на Facebook сторінці.

Колір долає стрес

2

Оформлення транспорту в певному стилі відбувається для того, щоб виділити кожну категорію громадського транспорту  серед величезного потоку авто на дорогах міста та зробити очікування транспорту комфортнішим для пасажирів, так як це має знижувати рівень стресу від очікування свого автобусу або трамваю на зупинці. І дійсно, коли чекаєш певний автобус, а перед очима мерехтять різнокольорові машини, оздоблені рекламними плакатами, важко розслабитися. Також це стосується людей, які мають, наприклад, вади зору або слабку концентрацію уваги. Таким людям буде простіше швидко зорієнтуватися, аби не пропустити свій маршрут.

Кажуть, що колір є найбільш дієвим інструментом для гармонізації форми та простору. І не дарма. Проста зміна кольору однієї зі стін кімнати здатна надати приміщенню затишку або навіть радикально змінити її стиль.

Тріада кольорів

3

Тенденцію на витриманий в одному кольорі рухомий склад у Дніпрі взялися реалізовувати спеціалісти з dnipro.design. Команда прийняла рішення використати тріаду кольорів, які б дуже органічно вписалися у дизайн-код нашого міста. Тим більше, що три кольори – це завжди вдале мінімалістичне рішення, яке не буде перенапружувати очі мешканців та гостей Дніпра, і без того заповненого рекламою. Дизайнери звернулися до статистики, згідно з якою понад 60 відсотків автобусів мали жовтий колір, а трамваї не одне десятиріччя «одягали» у червоний. З огляду на це, найбільш підходящим третім кольором обрали синій – для тролейбусів. Але це не просто синій, а лазуровий відтінок, який має назву RAL5012.

Перші оновлені тролейбуси у нових лазурових «лівреях» курсують містом ще з грудня 2019 року. Крім того змінився не лише зовнішній вигляд транспорту, але й дизайн всередині салону. Вся ключова інформація розміщена поряд для зручності та дублюється англійською – це дані перевізника або депо, схема руху та головні правила для пасажирів. Навіть у оформленні салону подбали про єдиний стиль, тож використані ті самі кольори та  спеціальні шрифти.

Автобуси матимуть жовтогарячий відтінок, а трамваї не просто червоний, а гранатовий тон.

Дизайн-код міста

4

Отримана кольорова концепція не лише транспортних засобів, але і інших міських об’єктів створює особливий характер Дніпра. Навіть прості речі стають приємними оку після такого комплексного брендування. До 2021 року Дніпро планують зробити таким, щоб місто можна було впізнати з одного погляду, підкреслити його найкращі риси та освіжити кожну деталь. Слід також зазначити, що саме наше місто стало першим, у якому до процесі брендування взяли участь приватні міські перевізники.

Раніше ми писали про «реальний морок» каналізацій Дніпра: як дніпряни «зливають» телевізори.

Latest Posts

.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.