П’ятниця, 11 Жовтня, 2024

Історія першого трамвайного маршруту у Дніпрі

Нині всі ми знаємо перший маршрут трамваю, як “одиничка”. Він найпопулярніший та історичний у нашому місті. Про його історію дізнаєтесь у нашому матеріалі на dnepr-future.

Історія

Історія дніпровського трамваю розпочалася ще у 1895 році, з переговорів міської Управи та бельгійських інвесторів. Вони завершилися успішно, бельгійці погодилися вкласти свої капітали у будівництво нової транспортної системи Катеринослава. Через рік розпочалися роботи з будівництва ліній на центральних магістралях, паралельно з цим велося будівництво невеликого депо, котельні та технічних приміщень. Також було збудовано дві будівлі для керівництва.

У 1897 році відкривається перший трамвайний маршрут. “Вузькоколійку” протягли від залізничного вокзалу до пл. Соборної. Ще були створені лінії на ділянках від “Пристані” (на Набережній) до “Базарної” (пл. Героїв Майдану) та залізничного вокзалу до “Йорданської” (зараз вул. Коцюбинського). Бельгійський трамвай набирав популярність, у зв’язку з чим інвестори змушені були збільшувати кількість вагонів.

У 1906 році вийшли на маршрути міські трамваї, вони відрізнялися від бельгійських, червоним кольором. І були запущені двома лініями: перша проходила маршрутом – кут Шмідта і К. Маркса (зараз Яворницького) – вгору по Шмідта – пр. Пушкіна – завод ім. Петровського. У другій лінії початок маршруту також був на розі Шмідта та К. Маркса (Яворницького), далі маршрут рухався по пр. Пушкіну та Казанській (нині М. Грушевського). У 1908 році працівники бельгійського трамваю та міського вирішили об’єднатися: вони створюють спільну профспілку працівників електричного трамваю. У 1917 році настала транспортна криза. Працівники були незадоволені умовами праці та зарплатою, а керівництво, у свою чергу – роботою своїх підлеглих. Внаслідок цього творився “хаос”, і бельгійці вирішили з міста виїхати. Трамвайна мережа тимчасово припинила свою роботу. У період з 1921 по 1924 трамвайні працівники та місцева влада взялися за відновлення трамваю. Вже у 1924 році ввели в експлуатацію першу лінію. Вона поєднувала західні заводські зони із центром міста. Перехід на “широколейку” відбувся у 1931 році, коли запустилася гілка від залізничного вокзалу до селища ім. Фрунзе. Трамвайна транспортна система продовжувала інтенсивно розвиватися і вже до 1950-х років налічувала близько 12 маршрутів.

До середини 50-х трамваї продовжували ходити центральною площею. Доки не прийняли рішення про будівництво будівлі для Міністерства чорної металургії та перепланування головної площі міста. Після того моменту “одиничка” почала обходити площу по вул. Центральній за звичним нам маршрутом.

Сучасність

На сьогоднішній день у нашому місті функціонує 12 трамвайних ліній. Перший маршрут ходить від залізничного вокзалу, далі проїжджає весь проспект Яворницького, піднявшись у гірку до Соборної Площі, повертає на Гагаріна і йде до Транспортного університету. Проїзд складає 8 грн.

У теплу пору року працює прогулянковий ретро-трамвай від залізничного вокзалу до “трикутника” в центрі.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.