На початку 20 століття перший політ імпортного літака в Україні ознаменував початок розвитку державної авіації. Згодом Одеський аероклуб, Київське товариство повітроплавання та Авіаційний союз Львівської політехніки очолили популяризацію повітряного руху. Одним з його виконавців пізніше стала “Дніпроавіа” – дніпропетровська авіакомпанія. Далі на dnepr-future.
Історія та розвиток авіакомпанії “Дніпроавіа”
Історія авіакомпанії “Дніпроавіа” розпочалася у 1933 році із заснуванням Дніпропетровського Об’єднаного авіазагону. До розпаду СРСР він існував у складі авіакомпанії “Аерофлот” – єдиного радянського державного авіаперевізника.
У 1996 році дніпропетровська авіакомпанія здобула незалежність, перетворившись на окреме повітряне підприємство. Як частина Фонду Державного Майна України, вона стала на шлях досягнення конкурентоспроможного статусу.
24 квітня 2003 року авіакомпанія “Дніпроавіа” стикнулася з першим повітряним інцидентом, коли пасажирський літак Як-40 був сильно пошкоджений після викочування за межі злітно-посадкової смуги. 13 пасажирів та 4 члени екіпажу залишилися неураженими.
Попри помітне збільшення прибутків та перевезень, у 2006 році лінійне підприємство повідомило про збитки розміром понад 6 мільйонів доларів. Після припинення обслуговування Міжнародного аеропорту “Дніпро” авіакомпанією “Lufthansa” підприємство втратило можливість продовжувати польоти до Німеччини.
У квітні 2011 року регіональний літак Embraer ERJ-145 був пошкоджений під час аварійної посадки в Міжнародному аеропорту “Шереметьєво”. Протягом місяця він перебував поза робочим процесом після евакуації та рятувального забезпечення, а 30 пасажирів та 4 члени екіпажу не постраждали. У вересні 2011 року авіакомпанія “Дніпроавіа” була звинувачена у монополізації та завищенні цін на послуги за рішенням Антимонопольного комітету України.
Як частина альянсу “Українська авіаційна група”, 8 січня 2013 року вона припинила онлайн-продаж квитків та польоти через потребу у реструктуризації своєї діяльності. Вже через тиждень клієнти лінійного підприємства отримали змогу оформлювати нові замовлення, а через місяць – користуватися рейсами “Дніпропетровськ – Бориспіль” та “Бориспіль – Івано-Франківськ”. Припинивши експлуатацію Ан-26, Boeing 737-300, Boeing 737-400, Boeing 737-500, Embraer ERJ-190, Як-40 і Як-42, авіакомпанія “Дніпроавіа” залишила у своєму флоті лише Embraer ERJ-145 у 2016 році.
Відповідно до рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 30 березня 2017 року вона мусила стати державною власністю. Зрештою, розірвання договору купівлі-продажу акцій не відбулося, а організація залишилася у власності приватного підприємця. Станом на початок 2017 року авіакомпанія “Дніпроавіа” обслуговувала перевезення у межах України, а також у Болгарію, Румунію та Ізраїль. Після подальшого визнання її банкрутства, у 2018 році її діяльність була припинена, а повітряний флот став частиною авіакомпанії “Windrose”.
Економічний та соціальний вплив діяльності авіакомпанії “Дніпроавіа”
Авіакомпанія “Дніпроавіа” відіграла важливу роль в обслуговуванні внутрішніх та міжнародних рейсах регулярного та чартерного типу у нашій країні. У 2014 році, під час розквіту своєї діяльності, вона здійснювала рейси до Києва, Івано-Франківська, Москви, Відня, Дубаю, Баку, Стамбулу, Тбілісі, Єревану та інших міст. Станом на 2013 рік повітряне підприємство експлуатувало 13 літаків Embraer ERJ-145, що сприяло розвитку міжнародних перевезень в Україні протягом свого незалежного існування.