Навчання, доступне для всіх: як на Дніпропетровщині впроваджують інклюзивне навчання

Навчання, доступне для всіх: як на Дніпропетровщині впроваджують інклюзивне навчання

dnepr-future.com.ua стало відомо, що у Дніпропетровській області інклюзивне навчання вже запровадили у 225 школах із 1000. Очільник області Валентин Резніченко має на меті зробити інклюзивними усі школи Дніпропетровщини.

Коли інклюзію в області тільки починали запроваджувати, за цією системою навчалися лише четверо дітей з обмеженими можливостями. Нині ж їх уже 860.

Радник розповів, що запровадженню інклюзії передують старі школи, у яких немає пристосувань для дітей з особливими потребами. Ці школи роблять такими, аби там було добре всім дітям. Зокрема, створюють яскравий новий дизайн, утеплюють фасади, закуповують зручні меблі й інтерактивні дошки тощо.

Облдержадміністрація забезпечує школи й дитячі садочки пандусами, підйомниками, безбар’єрним виходом, ресурсними кімнатами й медіатеками. Учителі й вихователі опановують методики інклюзії. До того ж у навчальних закладах, де вже запровадили інклюзію, зявилися асистенти вчителів, психологи, асистентів особливих дітей.

Нагадаємо, що загальноосвітні навчальні заклади, які запроваджують інклюзивне навчання, мають:

  • створити умови, за яких би діти, які мають порушення опорно-рухового апарату, безперешкодно могли потрапити до закладу, зокрема ті, що пересуваються на візках, та діти з порушеннями зору;
  • забезпечити дітей необхідними навчально-методичними і наочно-дидактичними посібниками та індивідуальними технічними засобами навчання;
  • облаштувати кабінети, у яких би педагоги проводили корекційно-розвивальні заняття;
  • бути забезпечені відповідними педагогічними працівниками.

Головне завдання інклюзії — аби жодна дитина не почувалася іншою й не була обмежена через це у своїх правах.

The website encountered an unexpected error. Please try again later.